top of page

MAVİ YOLCULUK - Hisarönü

Sevgili arkadaşlar,

Şu andan itibaren bir hafta boyunca içinde bulunacağınız yukarıda resmini gördüğünüz gulet ile sanal mavi yolculuğa çıkmış bulunuyorsunuz. Aşağıdaki haritadan da takip edeceğiniz gibi Marmaris Limanından hareket edecek olan tekne önce Sömbeki Körfezine girecek. Ardından on iki adaların en sevimlisi olan Simi adasını solunda bırakarak Bozburun - Datça rotasını takip edecek. Hisarönü körfezindeki birbirinden güzel el değmemiş koyları dolaşarak ve sizi Marmaris limanına götürecektir. Bir hafta sürecek yolculuğumuz sırasında rotamızın net, eğlencemizin bol olması dileğiyle sizlere güzel bir tatil diliyorum.

Yolculuğa çıkacağımız gulet

Bütün arkadaşlarımızın öncelikle bilmesi gereken şey, teknenin lideri kaptanımızdır. Hepimizin can ve mal güvenliğinden kaptan sorumludur. Bu nedenle rotamızda hâsıl olabilecek değişiklikler hepimizin can ve mal güvenliği için kaptan tarafından yapılabilir.

1.Gün Saat 15.-- den itibaren Marmaris Limanında bizi bekleyen teknemize biniyoruz. Teknede bizlere ayrılan kamaralarımıza yerleştikten sonra bir hafta boyunca yiyip içeceğimiz kumanyanın tekneye yüklenmesini ve geciken arkadaşlarımızın gelmelerini bekliyoruz. Bu arada kaptan, ahçı ve miçodan oluşan ve bir hafta süre ile birlikte yaşayacağımız tekne personeli ile tanışıyoruz. Ardından guletimizi keşfetmeye başlıyoruz.

Tura katılacak arkadaşların tamamı geldikten ve kumanya yükleme işlerimiz tamamlandıktan sonra Marmaris Limanından hareket ederek bir hafta sürecek olan mavi yolculuğumuza başlıyoruz. Ardından sizlere vereceğimiz Hoş geldiniz Kokteyli sırasında yalancı boğazdan geçiyoruz. Bu sırada göz kamaştıran panoramik Marmaris manzarasını seyrediyoruz. Saat ve hava durumuna göre kaptanımız bizi Turunç, Kumlu, Kadırga veya Çiftlik koylarından en uygun olana götürerek tekneyi demirleyecek. Teknedeki ilk akşam yemeğimizi ve gecelemeyi demirlediğimiz koyda yapıyoruz.

2.Gün Teknede yaşam erken başlar ama tersine geç biter. Uykusu ağır olan arkadaşlarımız uyandıklarında teknemizin epey yol aldığını da görecekler. Güne doyurucu bir kahvaltı ile başlıyoruz. Ardından kimimiz kahve kimimiz nescafe içerken sohbeti derinleştiriyoruz. Bu sırada arkadaşların bazılarından şikâyetler gelecek. Teknemiz yol alırken Marmaris’in batı kıyıları seyredilecek. Sıcaktan bunalan arkadaşları serinletmek için kaptanımızın İnce ada da kısa bir deniz molası verecek. Akdeniz’in türkuaz renkli sularında denize girip serinledikten sonra karınlarınız mutlaka acıkmıştır. Aşçıbaşımız hazırlıklarını tamamladığında kampana çalacak. Buyurun hep birlikte öğle yemeğine. Bugün yolumuz uzun o nedenle yolcu yolunda gerek. Artık hedefimiz ya Bozukkale ya Bozburun. Bozukkale ise alternatifi yok ama Bozburun’da geceleyecek isek belki de Kaptan aşağıda resimlerini gördüğünüz Simi adasının yakınından geçirir bizi. Bu arada Bozburun yerine Kızılada’da da geceleme olabilir tabi. Konaklayacağımız limana geldiğimizde önce bir deniz molası arkasından içelim demli çayları. Yaz günlerinin sonlarına geldik gün dediğin ne ki hava başladı erkenden kararmaya, haydi hep birlikte başlıyoruz kadehlerimizi kaldırmaya.

3.Gün Bu sabahki rotamız Datça. Havada bize uyarsa, önce iskele alabanda ardından hadi kaptan edelim yelkenleri fora. Yelkenin havası da bir başka olur mavi turda. Bu keyfe biraz da kayıntı gerek. Fazla abartmadan kahvaltıları yaptık bu arada. Güzel anılar bırakırken nerdeyse yolumuzu da yarıladık. Datça’ya geldiğimizde ilk işimiz eksilen kumanyaları tamamlamak. Ardından kaptan bizi buz gibi bir suya sokacak. Öğlen yemeğinde Pilav üstüne kuru, yarabbi Datça’nın da havası ne kadar duru ve kuru.

Denize girildi çıkıldı, ardından mayolar kurutuldu. Demli çaylar, okkalı kahveler içildi. Bu arada tatlılar kurabiyeler bitirildi. Sohbetler koyulaştı, anılar tazelendi. Kimi uyudu kimi kitap okudu. Günbatımında bir araya gelinip kadehler tokuşturuldu. Şiirler okundu, tatlı sözler konu oldu. Sonunda gene akşam yemeğine oturuldu. Ne var ki Datça’nın şu güzel gece manzarası karşısında haydi saki sende dön artık kendi işinin başına. Buraya kadar gelip onu yad etmeden gidersek yakışık olmaz,

Ömür dediğin üç gündür

Dün geldi geçti, yarın meçhuldür.

O halde ömür dediğin bir gündür.

O da bugündür.

Can Yücel

4.Gün Sabah erkenden Datça’dan çıktık yola. Çiftlik limanında verilecek bu gün ilk mola. Kahvaltımızı yolda giderken yapıyoruz. Bu sırada meşhur Aktur Tatil Köyünü de seyre dalıyoruz. Ankara'nın armudu Datça'nın Aktur'u meşhurmuş derler. Bu güzel mavi ve yeşilleri görmeyene insan demezler. Aktur'da denize girip çıkıp biraz yorulduk. Karaya çıkıp keşfe koyulduk. Yemekten sonra tekrar yelkenler fora aman sakın olmayalım alabora. Bu gece geceleme yarımadanın en dar yeri olan aşağıda resmini gördüğümüz Bencik Koyunda. Önce koyun girişinde Dişlice adasını görmeliyiz. Arkasından geceleyeceğimiz bu güzel koya gireceğiz. Koyun içeri doğru derinliği 1,5 deniz mili kadar. Suyu biraz bulanıkça ama manzarası olağanüstü harika.

5.Gün Bencik koyundan denize açıldıktan sonra hedefimiz körfezdeki Hisarönü limanı. Arkasından sıra Keçibükü, Kız kumu ve Orhaniye. Buraları eski yerleşim yerleri. Tepelerinde kale kalıntıları ve antik tiyatronun parçaları kalmış. Bu yerler bölgede görülmesi gereken en güzel kıyılar. Burada öğle yemeğini de yedikten sonra ver elini  Selimiye.

Selimiye’ye gelince Sardunya’da kalamar ve ahtapot yemeden olmaz dedik. Sizlere akşam yemeğini aşağıda resmi görülen Muhammed’in yerinde yedirtmek istedik. Son geldiğimizde sübyesinin de harika olduğunu keşfettik.

6.Gün  Ah Selimiye ah. Her ayrılışta kalbimin yarısı kalır bu koyda.  Sabah erkenden Selimiye’den çıktık yola. Hava durumuna göre herhalde Dirsek bükünde verebiliriz mola. Mola sırasında denizimize girdik arkasından tekrar yemeklerimizi yedik. Üzerimize bir mahmurluk çöküyor nede olsa artık dönüş yolumuz başlıyor. Biraz yol alınca Atabol burnu ve kayalıkları aşıldı. Artık Sömbeki körfezindeyiz. Şimdi konaklayacağımız yer geliş yolunda yaptığımızın  tersi olacak yani ya Bozburun’da demir atacağız yahut Bozukkale’de. Netice olarak sonunda ikisini de görmüş olacağız. Bozburun bölgenin tekne yapım merkezi olarak bilinir. Bu kasabada her dört beş aileden birisinin teknesi vardır. Şu an içinde bulunduğunuz teknenin de kışlık evi burasıdır sakın unutmayalım.

7.Gün Kaptan erkenden demir alıp yola çıkıyor. Gelirken girmediğimiz koylarda mola vererek onları da bizlere gösteriyor. Bu gün teknede son günümüz. Ne de çabuk geçti diye hayıflanıyor birçoğumuz. Serçe veya İnce ada da deniz molası, kumanyamız kaldı ise biraz peynir çeyrek ekmek arası.

Bu seferlik bu kadar yeni bir rotada buluşuncaya dek sizlere mutlu yaşamlar.